søndag 22. februar 2009

Til knærne i snø og to gin & tonic!

Jeg er offisielt helt over det med snøen!!! Det er alt jeg har å si.....




Her er litt scrapping:



Denne er til scrapping.no sin Mesterscrappen forrige uke


Denne er bare fordi jeg fant disse bildene da jeg lette etter noe annet, og kom på hvor herlig snuppa var å holde på -- så da ble det en side om det. Bildene er 9 år gamle!







Denne er til Scrapping the Music -- herlig sang der nå. Og det er spennende utfordringer på den norske siden også :) Og her er enda en, så jeg kan få brukt alle de herlige trærne jeg skar ut av AC arket som kom i et Sweet Spuds kit. Dessverre har de gitt seg -- Sweet Spuds, altså...


Ungene syntes jeg var verdens beste mamma i går -- og ikke bare for at vi dro og så Bolt (utrolig morsom) men fordi de fikk lov til å spise middag på rommet til gutta i 2. etg. Endelig lekte de litt oppe -- jeg hadde i alle fall ikke tenkt å rope alle ned når jeg for en eneste gangs skyld denne vinterferien hadde stua for meg selv LOL.


UKAS VEGGIS:


1/3 glass indisk curry paste (Patkas mild curry f.eks)


1 løk (eller en halv eller to eller hva du har og føler for)


Litt olje


1/2 blomkål, 1 bx kikerter, bokstomater eller en hakket tomat eller to og litt vann (2 dl)


Hva ellers du har i hus som du tror kan smake (sist slang jeg oppi litt broccoli -- dette er enkle greier!)


Slik gjør du:


Mykne løken i oljen (dvs. prøv å unngå at den blir brun) ha oppi curry paste og la det surre ett par minutter. Ha i resten og la det stå 15 - 20 min på svak varme.


Og for de som ikke vet det -- potetmos funker supert til indisk! Og det er slett ikke så u-autentisk som man skulle tro: Jeg har fått indisk pannekake fylt med potetmos på The Indian Club i London (mmmmm.... drømmer meg bort....)


Ha en fortreffelig søndag!


1 kommentar:

_Kine sa...

Kule layouter! Snøen burde fått sparken for lengst.